We gebruiken het woord globalisering om de groeiende onderlinge afhankelijkheid van de economieën, culturen en bevolkingsgroepen in de wereld te beschrijven.
Heel simpel gezegd: mensen over de hele wereld krijgen steeds meer met elkaar te maken. Op economisch, cultureel en politiek vlak.
De drijfveer van globalisering is de wereldwijde handel in goederen, diensten, technologie en informatie. Je reist tegenwoordig eenvoudig de hele wereld over, koopt zonder moeite iets bij een internationale e-commerce-winkel, en bent via internet met iedereen verbonden.
Dankzij globalisering wordt meer internationale handel gedaan. Daardoor is het voor bedrijven het interessant om over de grens te kijken. Iedereen die in of met het buitenland zakendoet, moet zich bewust zijn van de uitdagingen.
Uiteindelijk is het niet zo moeilijk om een buitenlandse markt te betreden. De échte uitdaging? Het bereiken van je buitenlandse doelgroep. Daarom moeten bedrijven producten, diensten én marketing goed afstemmen op hun doelgroep. Alleen dan hebben ze een kans van slagen.
Om de juiste mensen te bereiken, heb je een SEO-vertaling nodig. Deze vertaling is geoptimaliseerd op basis van de juiste zoektermen en zoekintentie van je doelgroep.
Tip: 100% aansluiten op je internationale doelgroep? Laat je website vertalen!
Globalisering heeft positieve en negatieve kanten. Waar een wereldeconomie voor de een succes betekent, kan het een ander benadelen.