Handige onmisbare social media tools voor ieder bedrijf

Best vreemd eigenlijk…

In Nederland maken 7,8 miljoen mensen dagelijks gebruik van Facebook. Hoewel social media heel toegankelijk is voor bedrijven, merken we dat veel organisaties het moeilijk vinden om social media succesvol in te zetten. Vooral bedrijven in de technische B2B branche.

Bij Machielsen zijn we ervan overtuigd dat alle digitale kanalen naadloos op elkaar moeten aansluiten. Je moet alle kanalen optimaal benutten om het maximale uit je marketingbudget te halen.

Wat je doelen ook zijn, social media mag niet ontbreken in je digitale strategie.

Iedereen gelooft in de kracht van social media. Tegelijkertijd heeft iedereen dezelfde vragen:

  • Wat voor content moet ik posten?
  • Hoe zorg ik voor structuur en regelmaat?
  • Moet ik adverteren of niet?
  • Hoe laat ik aan de rest van het team zien dat het werkt?

Om je op weg te helpen delen we onze tijdbesparende social media tools

Vul hier je gegevens in zodat wij weten naar welk e-mailadres we het kunnen sturen.

 

Succesvolle social media met beperkte resources

Als solo marketeer in een technische organisatie moet je zorgvuldig omgaan met je tijd. Je werkt vaak met een beperkt marketingbudget. Daar komt nog bij dat je collega’s vaak niet snappen waar je mee bezig bent.

Een jaar geleden ben ik bij Machielsen begonnen als social media marketeer. Ik moest voor onze eigen organisatie en onze content marketing klanten social media succesvol gaan inzetten. En dat was een flinke uitdaging: ik had geen advertentiebudget, geen fancy media tools en ik kon alleen mijn eigen tijd en skills gebruiken.

Om zo effectief mogelijk te werken heb ik zelf een aantal tools ontwikkeld en deze stel ik nu beschikbaar voor iedereen. Bij Machielsen zijn we ervan overtuigd zijn dat geven loont!

tijd besparen door media tools

Bespaar tijd en geld met onze media tools

We hebben een compleet pakket voor je klaar gezet. Je krijgt 3 tools om je social media kanalen optimaal te benutten. Een soort social media startpakket eigenlijk. Het bestaat uit:

  • Social media kalender template
    Al je social media content in een schematisch overzicht. Plan vooruit, werk efficiënter en creëer overzicht voor jezelf en de rest van het team. We gebruiken dit kalender template zelf altijd tijdens de intake procedure. Samen met onze nieuwe klant brainstormen we over onderwerpen en we plannen de onderwerpen direct in de content kalender.
  • Buyer persona template
    De klanten die je wilt bereiken, uitgeschreven op papier. Geeft richting én invulling aan je social media kanalen omdat je weet voor wie je schrijft. Dit template gebruiken we ook tijdens de intake procedure. Door een buyer persona te maken breng je de doelgroep duidelijk in kaart. Dit helpt je bijvoorbeeld bij het vaststellen van de juiste tone of voice. In dit blog hebben we een complete buyer persona how-to geschreven.
  • Links naar onze favoriete (gratis) social media tools
    Een selectie van onze favoriete online tools. Onze andere klanten gebruiken ze zelf ook. De meeste tools zijn gratis, of je kunt in ieder geval een gratis proefaccount aanmaken om de tools te testen. In deze blog delen we 4 onmisbare tools om toffe social content te maken.

Tip: in deze blog vind je een handig overzicht van de ideale social media afmetingen (2019)

kalender template voor social content

Waarom zijn deze tools zo belangrijk voor jou?

Niet iedereen weet te profiteren van de voordelen van social media en 9 van de 10 keer is een gebrek aan tijd de boosdoener. Wij begrijpen dit. Wees gerust, het ligt niet aan jou. Met deze handige social media tools:

  • Bespaar tijd
  • Creëer overzicht
  • Meer succes

Kick some ass met content marketing

Als het nog niet duidelijk was: wij zijn ervan overtuigd dat deze tools de basis leggen voor social media succes. Ze zorgen voor rust, consistentie en succes. Social media is een belangrijk onderdeel van je content marketing. Met social media benader je mensen gerichter dan ooit, maar dan wil je wél dat de opmaak er strak uitziet.

Als je social media internationaal gaat inzetten is het belangrijk om je te verdiepen in het land. De social media platformen die in Nederland populair zijn, worden in het buitenland misschien niet zo veel gebruikt.

Als je zakendoet in Duitsland is dit heel belangrijk: Xing is de Duitse tegenhanger van LinkedIn. Het Duitse zakelijke platform heeft zelfs meer gebruikers dan LinkedIn. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland heeft Xing 15,3 miljoen gebruikers terwijl Linkedin “slechts” 12 miljoen gebruikers heeft.

Ook interessant: